Concurs de gătit 2024

concurs

Concurs de gătit – Festivalul Zilele HUNGARIKUM, Sibiu – 6 iulie 2024

Intrarea în Muzeul în Aer Liber – ora 7,30 poarta principală. Se va intra în mod organizat, în grup, inclusiv cu autoturisme (cu maxim 20 km/h), în coloană pe traseul stabilit. Despachetarea din autoturisme va dura până la ora 9,00 după care toate autoturismele se vor scoate din muzeu în parcarea amenajată de la intrare. Împachetarea de după eveniment se va putea face începând cu orele 17. Ieșirea se va face pe lângă casa din Corund, către Strada Poplăcii.

Vă rugăm să păstraţi curăţenia!

Pentru buna desfăşurare, din punct de vedere igienic şi păstrarea curăţeniei vom pune la dispoziţia participanţilor coşuri de gunoi, saci menajeri şi vom amenaja locuri speciale pentru colectarea acestora. Vă rugăm să predaţi locaţiile şi spaţiile exact în starea iniţială.

CONCURSUL DE GĂTIT, DEGUSTAREA ŞI SERVIREA MUSAFIRILOR

La Concursul de Gătit din acest an se pot înscrie echipe formate din minim două (2) persoane.

Înscrierea în concurs este GRATUITĂ.

IMPORTANT!

Este foarte important ca cel puțin una dintre persoane să prezinte în dimineața evenimentului o adeverință de la medicul de familie (sau specialist) că este aptă pentru a găti și a deservi publicul (clinic sănătos). Totodată, este necesară demonstrarea provenienței produselor și a calității acestora (mai ales în cazul cărnii: factură, bon fiscal și copie certificat veterinar!). Susținem producătorii și fermierii locali, astfel vă încurajăm să vă procurați produsele local.

Organizatorul pune la dispoziția fiecărei echipe și oferă următoarele:

  • o masă și două băncuțe
  • loc de foc, special amenajat
  • apă și lemne pentru foc
  • boluri, tacâmuri, pâine, șervețele pentru servirea musafirilor
  • organizarea servirii musafirilor pe bază de Vouchere
  • locuri special amenajate pentru musafiri
  • organizarea jurizării, precum și farfurii, tăvi, tacâmuri, loc amenajat special

Concurenții vor aduce următoarele:

  • ceaun + stativ
  • unelte pentru gătit (cuțite, doguri, vase, polonice, etc.)
  • toate produsele și ingredientele necesare pentru gătit
  • buna dispoziție J

Zilele Hungarikum respectă mediul înconjurător și nu încurajează folosirea plasticului de unică folosință. Suntem atenți la tot ceea ce înseamnă siguranță personală, de grup, de sănătate și vă rugăm să ne fiți parteneri în aceste demersuri.

Mulțumim anticipat pentru buna colaborare!

CONCURSUL DE GĂTIT

Evenimentul se va organiza pe două categorii:

  • GULYÁS
  • ALTE preparate ungurești

Cei care doresc să prezinte rețete ungurești reinterpretate pot avea această posibilitate în mod organizat, în afara consursului și vă rugăm să luați legătura cu organizatorii.

Informații se pot cere și prin e-mail: hid@szeben.ro sau telefonic la numerele: 0745.300234 – Levente Serfőző. Numărul concurenților pe care putem să-i primim în concurs este nelimitat, prin amabilitatea conducerii Muzeului ASTRA, căreia îi mulțumim pe această cale.

 

EVALUARE, PREMIERE, DESFĂȘURARE:

– Echipele sunt jurizate de profesioniști în gastronomie și personalități, invitați și reprezentanți ai organizatorilor. Jurizarea se va face separat pentru cele două categorii. Decizia juriului este incontestabilă.

– Oficial, concursul de gătit se încheie la ora 14:00 și farfuriile destinate jurizării trebuie depuse pe masa juraţilor.

– Porţiile alocate juriului vor fi servite în farfurii identice, depuse EXCLUSIV PRIN VOLUNTARII organizatorilor (cu alte cuvinte nu persoanele concurente se deplasează la masa juriului!). Porţia concurentă poate fi însoţită de pâinea concurentului şi/sau murături restul fiind asigurat de organizator (farfurii, linguri, furculiţe, polonice, şerveţele, etc.).

– Jurizarea va ține cont de următoarele: aroma, culoarea, textura preparatelor, aspectul general, respectarea tradiționalului și/sau unicitatea. Modul de prezentare per ansamblu a echipelor poate fi un aspect care va fi punctat separat.

– Pentru evaluare, porțiile se vor preda (voluntarilor organizatorului) până la ora 14:30 maxim (1 porție, aproximativ 10 dkg) în funcție de categoria specificată la înscriere. Farfuriile, tacâmurile pentru juriu vor fi asigurate de către organizatori.

– Toate echipele participante vor primi câte o diplomă de participare și cadou special de la organizatori. La fiecare categorie vor fi premiate primele trei locuri care vor primi medalii, diplome și premii.

* în cazul înscrierii unor echipe de copii acestea vor concura și se vor premia (toate!) separat.

 

PROGRAMUL ZILEI:

7:00 – 7:30: întâlnire în fața Muzeului în Aer Liber ASTRA, poarta unu la Pavilionul Multicultural apoi intrare organizată în muzeu

7:30 – 9:00: Organizare logistică (predare/primire locuri, mese, scaune, lemne), scoaterea tuturor autoturismelor în afara muzeului

9:00 – 14:00: gătit efectiv, timp în care se vor organiza spectacole de dansuri populare maghiare, operetă, evenimente și jocuri pentru copii, precum și alte activități distractive

14:00 – 16:00: predarea porțiilor către juriu, jurizare, decernarea premiilor

16:00 – 20:00: concerte și programe culturale, program liber, degustări, debarasare, părăsirea muzeului.

SERVIREA MUSAFIRILOR – VOUCHERELE:

– Fiecare echipă, pe lângă nume va primi şi un număr cu ajutorul căruia vom putea derula deservirea și degustarea.

– Publicul larg poate fi servit DOAR după consultarea organizatorilor, pentru că sunt necesare diferite activități logistice.

– După ce porţiile destinate spre jurizare ajung pe masa juriului și organizatorul dă acceptul se poate începe servirea publicul larg (prieteni, vecini, cunoscuţi, invitaţi, turişti, vizitatori, etc.).

– Vă rugăm respectuos ca, în afara membrilor echipei toate persoanele să fie servite pe baza prezentării unor Vouchere asigurate de organizator, pentru a putea fi derulată acţiunea în condiţii cât mai civilizate.

– Fiecare echipă concurentă, indiferent de cantitatea gătită este rugată să ofere spre degustare minimum 10 porţii, respectând regula „doar contra Voucher”. Fiecare porţie servită publicului larg, respectiv o cotă parte din valoarea fiecărui Voucher prezentat de echipă se va „deconta” (aorox. 2/3 din donații) la sfârşitul evenimentului. Diferența reținută de organizator va acoperi cotă parte din cheltuielile de organizare.

– Organizatorii vor pune la dispoziția echipelor boluri termorezistente şi de unică folosinţă, linguri, pâine, şerveţele. La fiecare Voucher prezentat echipa va deservi persoana respectivă cu o porție din preparatul gătit, minim 400 gr/porție.

– Fiecare echipă va spune organizatorului, în funcție de mărimea ceaunului în care gătește câte porții oferă publicului larg (minim 10! și multiplii). Organizatorul va pune la dispoziția echipelor pâine, boluri, șervețele, lingurițe în funcție de acest număr, tot astfel se vor distribui și Voucherele.

– Vizitatorii, turiştii vor putea intra în posesia Voucherelor în mod organizat, într-un loc special amenajat pentru această acțiune, contra unei donaţii. Vor beneficia de Vouchere inclusiv invitaţii organizatorilor (dansatori, animatori, meşteri populari, invitaţi speciali, etc.).

– La solicitarea Voucherelor persoanele vor putea alege ceaunul din care vor dori să deguste (echipa – numărul).

– Procurarea voucherelor se va putea face începând cu orele 12, dorim în acest fel să evităm aglomerările inutile şi neplăcerile aferente.

Mulţumim pentru înţelegere şi colaborare.

Vă dorim mult succes în concurs şi poftă bună!

 

Organizator: Asociaţia Maghiarilor din Sibiu – HÍD / Centrul Cultural Maghiar, str. Berăriei, nr. 2, Tel.: 0745.300234, www.szeben.ro, hid@szeben.ro

Coorganizator: Muzeul ASTRA

Acţiune cofinanţată de Primăria Municipiului Sibiu, Consiliul Judeţean Sibiu, Fundația Bethlen Gábor și Secretariatul Primului Ministru al Ungariei – Fondul de Cooperare, Fundația UDMR-Communitas.

Ez is érdekelhet

15 Psalmi

15 Psalmi

15 Psalmi - Fifteen Psalms Sinagoga Mare din Sibiu – 3 iunie 2024, ora: 19:00 La începutul anilor 2000,...